fredag 2 januari 2015

You like potato, I like potato

Som de flesta vet firar jag sedan några år tillbaka nyår först i slutet av mars, då det är vårdagjämning. Känns mer rimligt. Ljuset är tillbaka, knoppar brister och livet tar åter form. Gör inget större ståhej nu mitt i mörkaste vintern då jul och nyår mest är en mentalt jobbig tid för mig. Reflektioner över året som passerat är ibland så smärtsamma att jag nästan inte står ut. Samtidigt ska allt det där braiga som också hänt samsas i kropp och knopp med allt det tunga. Det är minst sagt ett känslomässigt kaos. I år är det dessutom 20 år sedan vår bästaste vän miste livet, inte ens 25 år fyllda. Hen försvann på nyårsnatten och hittades två dagar senare.

Så förgängligt livet är ändå.



Snart kan jag börja andas ut igen. Till dess är det bara att fortsätta äta, sova, träna, äta, sova, träna.
Gör ni som jag, gillar de där chipsen på bilden överst, men inte vill mumsa i er chips dagarna i ända så tycker jag ni ska införskaffa en god tryffelolja (jo, jag vet att det bara är aromämne i och ingen faktisk tryffel men funkar fint ändå).
Såvida du inte är livrädd för potatisens alla kolhydrater så koka ett gäng goda potatisar, t ex Asterix. Mosa dem sedan lätt med gaffeln. Salta och ringla över svart tryffelolja. Voilà! Ät och var glad.

God fortsättning!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails