fredag 6 juni 2014

En märklig dag och grön smoothie

Äta frukost i sängen är mest sådant jag sett på tv och aldrig riktigt själv anammat. Morgonkaffet däremot brukar intas sittande i sängen med tidning, bok eller dator i knät. Så ibland händer det att även frukosten slinker ner. Som idag.
Smoothie gjord av:
en avokado
en kiwi
så mycket grönkål som får plats i mixerglaset (ca 30-40 g)
1 1/2 msk ärtprotein
råa kakaonibs
ca 1 dl kokosvatten + vatten till lagom konsistens

Det var naturligtvis först efter kaffet som jag sippade på den gröna smoothisen. Idag som för övrigt är en i mitt tycke märklig dag. Kan inte minnas när eller hur jag "firat" dagen. Känns konstruerad och den från staten mest påtvingade "aktivitet" vi har i detta land. Det finns inte ens någon som vet vad eller varför vi egentligen har en nationaldag. Det är knappast så att vi frigjort oss från annan stat. Trots att vi haft något som kallas nationaldag i 30 år har jag ändå ingen aning om vad göra idag annat än softa.
Malabar från Indiska Thé och kaffemagasinet
Imorgon lördag blir det rabarberpaj i bloggen. 

* * *

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails