lördag 1 mars 2014

Receptet funnet!

För ett par veckor sedan postade jag lördagsgodis med Ilvas chokladkaka. Jag sökte och sökte hur länge som helst bland hennes recept men kunde inte för mitt liv hitta just det recept jag använt mig av. Så föll det sig på så vis* att Ilva ganska snart efter att jag publicerat inlägget postade länk till precis det recept jag sökte! Perfekt. Tack så mycket, Ilva!
Märkligt nog finns varken kommentaren eller länken i min blogg. Fattar ingenting. Tur i alla fall att jag får mail när någon kommenterat.

Så nu, klicka er omedelbums fram och sätt igång att baka Rich chocolate and farro cake with chocolate frosting à la Ilva.

Själv har jag fortfarande en del bilder och recept på hembakat som aldrig blivit publicerat och nu har det gått väldigt lång tid sedan jag på allvar bakade (förutom lussekatter och högaktuella släta bullar) och då det är knappast är brist på sötsaker på andra platser så föreslår jag att ni sötsugna bloggläsare klickar er hem till Mumsfillibaba, kika där under #fika, #choklad eller någon av de andra sötsaksrelaterade kategorier, och så till de tre P:na, dvs Perfekta Prinsessan Pernilla, välj bland kategorier som #Efterätter, #Munkar & sånt, #mjuka kakor, #Bakelser m.m. Klicka också vidare till Moma's Kitchen, som till och med har en särskild kategori #Fikabröd, kakor och bullar men också #choklad, #Dessert m. fl. Som om detta inte vore nog finns det en himla massa hembakat att hitta Hemma hos mig under t ex etiketter som #bakat och #kakor.
Nu hoppas jag ingen kommer gå sötsugen i helgen utan helt enkelt gör slag i saken och vispar ihop något lördagsgodis till fikat!

Smaklig fika!
 
* * *

*Fråga mig inte hur det går till (jag har själv frågat bloggare i omgångar genom åren men får aldrig något svar) men vissa bloggare får notis av något slag när en länkar till deras blogg i ett inlägg, utan att för den skull behöva läsa det aktuella inlägget och själv upptäcka det. Smart funktion. Den som bara visste hur det gick till.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails