lördag 8 mars 2014

Ost, ett minne blott.

Gah! Ost är så vansinnigt gott. Men.
Jag mår inte bra av för mycket ost. Då värker lederna och magen krånglar mer än vanligt. 

Eftersom jag tycker det är så gott med ost klarar jag inte av att begränsa mig och därför blir det alltid för mycket.
Så för mig som annars är stor anhängare av lagom gäller allt eller inget när det kommer till just ost. Därmed inte sagt att det inte suger i osttarmen emellanåt. Då måste jag hitta på allt möjligt annat för att inte springa in i butiken och köpa en bit.
Önskar ibland det skulle fungera på samma sätt som när jag för många år sedan gjorde mig av med mitt socker(miss)bruk. Då kunde jag handla 4-6 bitar lösgodis, max en dag/v, och var nöjd med det.

Idag äter jag inte längre smågodis alls och ost är för närvarande tabu men kommer kanske så småningom bli mitt lördagsgodis. 
Till dess är ost dock ett minne blott.
Tror det är Reblochon men minns inte.
God var den hur som helst
.

Trevlig helg!

* * *

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails