fredag 13 december 2013

Lucia alleredan

Imaginär bild av tjusigt glaserade pepparkaor samt bricka med pepparkaksänglar.

Jag slutar aldrig förvånas över hur fort tiden går. Och fyller den med meningslösheter gör jag. Hur mycket jag än försöker hitta mening och framgång faller jag platt. Dagarna går åt till att leta jobb, skriva jobbansökningar, ringa kontaktpersoner, försöka vrida och vända på sig själv för att passa in. Jag lagar mat, trasig cykel och trasiga kläder. Som om det inte var nog dog datorn i veckan. Det har varit en dyrköpt skitdator redan från start och tidgare har jag lyckats fixa det mesta men nu går jag bet. Därinne finns i princip allt som betyder någonting i mitt liv. Dokument (dessvärre alla ansökningshandlingar) ordbehandlingsprogrammet, bilderna, rapporter, listor och till och med mappen (jag vet till och med precis var jag ska hitta den) med alla bokmärken i firefox. Men allt är svart. Vill inte ens funka med F10/F11/ESC osv.

Men är det lucia så är det och då får en äta lussekatter till frukost. Klassiska lussebullar brukar vara mitt enda "måste" i december. Pepparkakor, julgodis och andra småkakor blir om det finns pengar, tid och lust. I år skulle jag i och för sig kunna tänka mig att göra en extra omgång saffransbullar - med vit choklad, mandelmassa och toscaglasyr. Josåatte, årets smaskigaste bulle minsann. Pernilla hade bakat till matbloggsträffen vi hade förra veckan.
Tu daj får, aj kidd ju nått.
Och hörrni, tack för hjälpen alla ni som bidragit till Från blogg till bössa/Musikhjälpen!
Någon som mot förmodan inte hunnit bidra än så är det inte försent. Bössan är fortfarande öppen. Årets tema handlar om alla tjejers rätt att överleva sin graviditet. Dessutom är det långt ifrån alla i världen som har tillgång till preventivmedel och sexualupplysning. Varje år går i runda slängar 50 000 kvinnor döden till mötes på grund av osäkra aborter.
Tillsammans gör vi skillnad.

Trevlig helg!

***

2 kommentarer:

em sa...

Håller alla mina tummar, för att datorn och livet ska bete sig hyggligt + många goda tankar!
Margaretha

Åsa sa...

Margaretha - Tack detsamma!!

Datorn är stendöd. Fast jag lever än.
Visst är det underligt ändå hur livet ter sig. Tur en inte vet om något i förväg. I sådana fall hade jag förmodligen inte levt idag. Känner mig mer eller mindre som ett tomt skal. Utan mening. Utan innehåll.

Related Posts with Thumbnails