tisdag 9 augusti 2011

Vilsen trött men ändå förväntansfull

Ingen kul reklam för G-P

Har hamnat i draftsfällan! Ett antal draft som borde räcka fram till jul. Eller njae, kanske inte riktigt så långt dårå men men inläggen växer på hög och jag klarar inte av bildredigerandet. Eller snarare så att jag inte kan ta några som helst skarpa bilder alls längre. De är värre än vanligt. Har för övrigt gjort en spenat- och bondbönsfrittata, ugnsbakat portabello toppad med tomat- och jordärtskockblandning, en kall glasnudelsallad och gjorde dessutom pannkakskonst i helgen. För att inte tala om alla kakor jag bakat. Det finns bilder i datorn sedan flera år tillbaka med gott som aldrig sett cyberrymdens ljus. Det är nämligen oftast där jag fastnar. När jag kommer till bilderna.


Kanske borde jag göra som tidningsbudet - så lite som möjligt och helt strunta i bilderna? Om jag bara visste vem de resterande fem prenumeranterna* i trappuppgången är, som nu sitter högt där ovanför mig och inte kan begripa varför tidningen ännu inte kommit, så hade jag vikariera som tidningsbud.


Nu bär det iväg till Bärby för att fylla på höstskafferiet!


***







2 kommentarer:

Kim sa...

Ha ha, draftsfällan, den känner man igen! Hoppas ni hade en bra och givande dag på Bärby!

Åsa sa...

Kim - ja jösses så mycket gott som finns där i otaliga påbörjade inlägg...
Oh, jaaa det var hur bra som helst igår :) Nu har jag så mycket mat att jag inte riktigt vet vad jag ska göra av allt. Känns inte helt ok att frysa in hela kålhuvuden ;)

Har du möjlighet så åk dit! Bussen tog bara 20 min från Backaplan. Men se till att ha bra väska/korg/påsar att bära hem allt gott i. Det blev visst en aning tungt ;)

Related Posts with Thumbnails