fredag 26 augusti 2011

Hur var det nu med 100 spänn


När jag en dag reflekterade över hur i mitt tycke jag fick mycket mat och kryddor för 100 kronor kan jag lova att motsatsen är som på bilden ovan. Det var lite för 100 spänn. Men visst, Brämhults är inte den billigaste butiken i stan och vill man ha gott kaffe på morgonen så kostar det en del. Som så många kaffemärken är Lavazza varken ekologisk eller Fairtrade-märkt men visst är det svårt att syssla med kaffe idag utan att visa upp sin goda sida av myntet. Gott kaffe är det hur som helst.
För en del år sedan då jag började plugga internationella relationer var jag inte särdeles populär då jag efter rasten/lunchen hade min ständiga följeslagare på bänken. En stor svart kaffe från 7-eleven. Inte PK att handla på 7-eleven. Första gången jag handlade en sådan kostade den 11 kr och gick upp en krona med jämna mellanrum. Innan skolåren var slut hade priset höjt till 15-16 kr. Nu vet jag inte men kostar över 20 kr. Som student kan jag lova att jag heller köpte en sådan än rävgift i liten plastmugg från kaffemaskinen på skolan. Trots att den tillslut skvätte ut rättvisemärkt kaffe. Den höll ju dessutom hela eftermiddagen! Och inte minst för att det var gott kaffe. De har - hade då i alla fall - kaffe från Lavazza.


Önskar er alla många goda koppar kaffe hela dagen lång!


***


1 kommentar:

karin - trattoria sa...

vi dricker också lavazza...gott kaffe är ett måste..!

Related Posts with Thumbnails