tisdag 3 maj 2011

Lunchlåda med durra


Ja det var du detta med durran. Det går såklart inte att slänga bort mat såvida den inte möglat eller är skämd på något sätt så det är bara att tugga i sig durran jag kokade. Jag har inte hunnit pröva något nytt än men det kommer vad det lider. Här kommer i alla fall en busenkel sallad och lunchlåda att ta med sig ut i solen. Om den nu behagar skina igen, säger en som studerat snöflingor stora som Mariekex hela morgonen och förmiddagen. Ja, det är 3 maj idag.
Mariekex som av den ringa vikten 44 g (ca 11 st kex) för övrigt innehåller 200 kcal. Jag vet inte hur det är med er men hur är det egentligen när man sitter med ett paket mariekex framför sig?

röda mangoldskott
böngroddar
cocktailtomater

durra
rapsolja

flingsalt
ev vinäger av egen smak



Smaklig spis!


***

3 kommentarer:

em sa...

Torra tråkiga kex får vara!
Margaretha
som har svårare
att avstå från
ost och frukt

Åsa sa...

Haha, jag håller med dig Margaretha. (fast med smör på är de ganska goda ändå. eller ännu bättre, en bit ost!) Blev bara inspirerad av en kompis som liknade de enorma snöflingorna som föll i morse med Mariekex :)

Frukt är jag aldrig utan och försöker låta bli att handla hem ost. Den har annars en förmåga att gå åt med detsamma.

Nässelblom och choklad sa...

Härlig liknelse det där med Mariekexen. Salladen ser väldigt god ut men jag har förstått att durra inte är din favorit. Ja, ja man tager vad man haver både för miljön och den egna ekonomins skull. Tack för mail, har inte hunnit svara men hör av mig så småningom...

Related Posts with Thumbnails