fredag 20 maj 2011

Fredagsmys...


...eller inte. Ibland blir det helt enkelt inte bättre än såhär. Pumpasoppa utan svamp och ost. Jag måste verkligen rycka upp mig igen på matfronten. Äter mest var sak för sig. Tuggar råa grönsaker, ätit alldeles för mycket bröd och nä. Det är ingen ordning på någonting längre. Nu blir det i alla fall till att äta det som finns i frys och skafferi för pengarna är slut för resten av månaden. Nästa månad blir än värre för då ska CSN ha sina pengar och jag ska försöka få ihop det i juni på ca 1000 kr. Men det är då. Nu är nu.
Hela veckan har jag haft förväntningar på dagen som visade sig bli mer eller mindre ett fiasko. Har varit på en jobbmässa där inte någon av alla företagens representanter ens ville ha mitt visitkort. De enda uppmaningar jag från den ena efter den andra var att gå in på deras respektive hemsida och söka jobb om det dyker upp någon annons. Mässan var för akademiker. Jag är akademiker. Med en yrkesexamen och en breddad magister vet jag att jag inte tillhör den direkta målgruppen, vilken var främst ingenjörer och it-folk, men jag är ju som sagt också en akademiker. Många stora företag var där. Så varför inte gå dit.

Skulle ha skrivit raggningsrepliker och mitt telefonnummer på visitkorten istället. Det var med stor sannolikhet 90 % killar där
Ja ja, andra rabarberskörden gjordes tidigare idag. Femhundra gram rabarber ligger nu i kylen. Ids inte laga något av dem ikväll så de får ligga där tills i morgon. Kanske kommer jag på något då. Det finns ju trots allt en hel del att göra av rabarberna. Annars åker de in i frysen. Bättre fredagar har jag haft. Nu lite purken också för att det stora loppet är imorn. Det jag börjat träna för redan förra året. Jorå. men allt tog slut i november förra året och jag har fortfarande inte läkt. Men vem sa att det skulle vara lätt här i livet?


På återseende!


***

3 kommentarer:

Annika sa...

Fy, så tråkigt :-(! Vad var det för underlig mässa?
Det går ju f ö alldeles utmärkt att frysa rabarber. Skönt att ha sedan, till sylt med mera. Som den goda sylten jag fick av dig. De första skördarna är ju de godaste...längtar till landet i Kristi Himmelfärd. Då ska det skördas rabarber!

Åsa sa...

Annika - De borde inte marknadsfört jobbmässan som en mässa för akademiker utan för Chalmers typ. Eller för ingenjörer. För övrigt borde alla rekryterare och HR-personal gå en kurs eller två i att lära sig universitetens kursprogram. De verkar ha dålig koll på vad folk utbildar sig till. Undrar vem det är som "tänker utan för lådan" egentligen.

Mmmm, jag får något drömmande i blicken när jag läser "på landet"... Har aldrig haft något men bodde ju i villa. Det känns nästan som landet nu, där ute på ön, efter alla år i stan. Har inte satt min fot där på flera år :/

Första omgången rabarber bakades i ugnen med ett marängtäcke :) Nu ska jag klura ut ngt under dagen vad jag ska göra. Tänkte låta bli min vanliga enkla och supergoda rabarberpaj för jag vet att jag äter upp hela pajen själv inom ett dygn. Rabarber och hallonmarmelad/sylt ska det absolut bli (av en senare skörd). Den gick åt som smör ;)

Andreas sa...

Hälften rabarber /socker koka någon timme eller två. Blir god marmelad.

Related Posts with Thumbnails