måndag 9 maj 2011

Heja Blåvitt


Men alltså, kolla in det här! Nostalgi på hög nivå. Eller? Jag kan inte minnas att vi hade en endaste blåvit produkt hemma när jag växte upp. På ön där jag växte upp fanns både en ICA och en Konsum. Jojo. Faktum är att mamma sällan handlade på Konsum. Den affären låg förvisso någon km bort från där vi bodde och ICA bara 100 meter ifrån. Men jag tror det fanns andra faktorer som låg bakom valet av butik.
Men, det hindrar inte från att minnas den blåvita vaniljglassen. Den blåvita spagettin. Den blåvita tandkrämen Det blåvita kaffet osv. Och inte minst Konsums blåvita kassar med den liggande 8:an, evighetstecknet. En alldeles förträfflig symbol tycker jag och trots att Domus nu bytt namn till Coop och ändrat färg till grönt, så finns Konsum kvar och Konsumentföreningarna använder sig fortfarande av evighetstecknet, om än i nydesign.

Jag tänker i alla fall hålla utkik efter produkterna som nu gästspelar hos Coop. En MUGG, en TYGKASSE och definitivt en plåtburk för TE ligger i topp på önskelistan.
Som grädde på moset nåddes jag av detta meddelande om Blåvitts gästspel, precis samtidigt som Blåvitt tog 3 poäng i kvällens derby.

***

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails