lördag 23 april 2011

Guldäggsgröten


Denna lördag laddar jag, som så många andra morgnar, med Guldäggsgröten. Njae, inte med ägg i men väl preppad med äpple, linfrön, solrosfrön och gojibär. Serverad med lite hasselnötsmjölk. Nu hoppas jag att jag är tillräckligt laddad och redo att möta dagens träningspass. Jorå, kycklingpump ligger närmast på schemat. Dagen till ära borde jag kanske hitta något gult att träna i men faktum är att det inte finns ett gult plagg så långt ögat når. Hur mycket jag än rotar i garderoben. Den enda gula fläcken jag hittar är tårna och hälen på ett par strumpor. Som liten hade jag hur mycket gult som helst (förmodligen mammas älsklingsfärg) på tröjor, knickers (alltså inte som på engelska utan de där som gick en bit nedanför knäna) säkert hade jag gula långbyxor också. Inte helt otippad hittar jag ändå ett par gamla lila träningsbyxor :) Sen är det nog dags att lufta och smutsa ner juvelen så en långcykling i skogen ska jag nog hinna med också innan dagen är slut.


Trevlig lördag!

***

1 kommentar:

Nässelblom och choklad sa...

Inte några gula plagg i min garderob heller. Synd för det är en sådan härlig glad vårig färg - men inte helt självklar på kläder. Din morgongröt låter jättegod. Köper du hasselnötsmjölk eller gör du själv. Jag har aldrig smakat den men det låter gott. Lycka till med kycklingpump och ha en fin påskhelg! Kram/Eva

Related Posts with Thumbnails