söndag 26 december 2010

Nytt utseende?

Det börjar närma sig fyra år nu som jag haft igång Miss Meister's mat med mera... och jag kan lova att jag många gånger funderat på att ändra utseende. Finns det någon läsare kvar sedan jag började minns ni säkert att jag då hade en lila bakgrund :) Ja jo, jag kommer inte ifrån det men jag fullkomligt älskar lila. Inte vilken lila som helst förstås utan den mer kalla, blålila snarare än den rödtoniga som ibland går över till vinröd och cerise. Funkar på mössan, vantar, tröjor, handdukar, väggar, dukar, muggar, skålar, sjalar, kalendrar, kuddar... Sedan i somras har jag nu äntligen en lila cykel också. Hade en vit/lila Crescent med bockstyre från det att jag var 15 tills jag flyttade in i min första egna lägenhet (med förstahandskontrakt) där jag hade cykeln ca 2 v innan den blev stulen. Känns som att jag och lila alltid kommer gå hand i hand.

Så trots att detta till största delen är en matblogg och handlar om ingredienser, smaker och recept kan jag inte riktigt separera det från mig och min personlighet. Jag är varken professionell kock, receptmakare, matskribent eller bagare utan helt enkelt en privatperson som gillar att stå vid köksbänken. Bloggen har blivit som ett extra litet rum för mig. Ett utrymme där jag kan förvara mina mattidéer, smakupplevelser, mateskapader och erfarenheter i köket. Så detta rum vill jag inreda och göra fint. Lite begränsad är jag tyvärr då "inredningen" handlar om ett dataspråk jag inte ens är i närheten av att förstå. Så vi får se vad det blir. Kanske, kanske inte.
Har just lagt till en bakgrund från Shabby blogs och testade med ett ny logga. Det blev såhär:

Det är lite läskigt med en widescreen-dator. När jag får tillfälle tittar jag hur det ser ut på en annan dator/skärm och blir alltid lika förvånad över bland annat färgerna som ibland är oerhört mycket starkare än här på min skärm. Och så är det storleken också. Man behöver inte scrolla så mycket och bilderna ser plötsligt ganska små och fåniga ut. Å ena sidan retar jag mig på en del av alla abnorma foton som folk lägger upp och loggor som är så stora att man inte ser hela på min skärm ens (15,6 tum). Kan å andra sidan tänka mig att en del av er till exempel kan se mer av bakgrunden här. Det är nämligen en hel del som jag inte kan se, jämfört med bildprovet på Shabby Blogs hemsida, i över- och underkant.

Ja nä, det är väl som att måla eller tapetsera om hemma. Eller möblera om. Det tar lite tid att bestämma sig. Att välja färg och form. Av erfarenhet av omflyttning vet jag att jag först mår dåligt men det brukar ge sig och jag vänjer mig till slut.


På återseende!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails