lördag 17 juli 2010

Peace Store - the one and only in the whole wide world!



I Santa Barbara finns en av de härligaste butikerna jag någonsin varit i. Peace Store. The one and only Peace Store in the world! Så fin! Allt annat än de trånga tråkiga och så tillintetesägande butiker som flera av de större välkända klädkedjor vi har här hemma. Lite i dyraste laget för min usla ekonomi och jag la väl i stort sett det mesta av min lön där förra året. Byxor, hoodies, T-shirt, sockor, glas, nyckelringar och hade vi (SWE och US) bara haft samma mått på sängkläder såsom påslakan och örngott hade jag säkert haft med mig ett set hem :-)

Och dra på trissor om inte skånetjejen Fatima jobbade där. Hon gjorde fina halsband och smycken som också såldes i affären. Kolla in fler fina foton från affären och allt som säljs där på deras fb-sida. Och se här, en kort filmsnutt på tur runt i Peace Store!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails