fredag 30 juli 2010

Vegologi i Meny

Bild på Rasmus belugalinssallad, tagen av Lotta Lannebo och som jag lånat från sr.se.

Som ni matintresserade säkert aldrig missar sänder Sveriges radio matprogrammet Meny i P1. Nu i sommar med Edward Blom. Personligen avstår jag från de programmen nu för jag kan helt enkelt inte höra vad han säger. Det kryper dessutom i kroppen på mig och jag måste genast stänga av eller byta kanal. Men - förra veckan gjorde programmets reporter Lotta Lannebo besök hos matbloggaren Rasmus Klockljung. Då var jag bara tvungen att lyssna och gjorde såklart ett undantag. Rasmus skriver bloggen Vegologi och äter, liksom jag, heller inte djur. Som tur är finns inslag från det reportaget att lyssna till. En fröjd för oss som inte vill/kan/hinner/ lyssna till hela programmet.


Här nedan hittar ni Rasmus recept i programmet:
Rostad färskpotatis med grönkål och paprikasås (bild finns här på sr)
Belugalinssallad med äpple, rostade mandlar, maskrosblad och jordgubbar (bild finns här på sr)
Trippelmoussetårta med choklad- och mandelbottnar (bild finns här på sr)

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails