lördag 6 mars 2010

Konditori Miss Meister


I ett svagt ögonblick erbjöd jag mig fixa lite sött och gott till minglet jag var bjuden till. Eftersom jag inte vet riktigt hur många det blir och det är ingen dessert att inta vid dukat bord tyckte jag inte det passade sig att baka hel kaka/tårta eller liknande. Men vad göra? Småkakor. Paj i portionsformar och så måste det vara något med choklad också. Köket Miss Meister blev till självaste konditoriet idag. Och alltså har det inte blivit någon joggingrunda, ingen promenad i solen, inget städ och nu hinner jag knappt ens in i duschen...

Hur i hela fridens namn ska jag packa och transportera allt detta till andra sidan stan??

8 kommentarer:

Annika sa...

Min första tanke var - papperspåse. Hoppas att det gick bra med transporten, och att det var trevligt! Kram!

Åsa sa...

Annika - Phew, det gick vägen. Fullpackad långpanna i påse fick bäras på ena armen och burkarna i annan påse av andra armen...
Trevlig kväll som plötsligt gick över i natt ;-) Ångrar bara idag att jag inte ens sparade en liten paj eller muffins här hemma. Igår var jag ju inte alls sugen eftersom jag stått med det hela dagen.

Nässelblom och choklad sa...

Wow, vad du har bakat! Lyckosta dem som hade minglet som fick njuta av Konditori Miss Meisters godsaker. Där ser man, dina fina muffinsformar kom till användning snabbare än du kunnat ana. Det ser så smarrigt och trevligt ut!

Helena Ljunggren sa...

Så mycket gott!! Hoppas att det gick vägen :)

sana sa...

din burk så mycket fint
kakorna se goda ut!!

Åsa sa...

nässelblom och choklad - jamenvisst! Det var inte ens planerat för muffins. De bakade jag sist - hade tänkt strunta i choklad överhuvudtaget, men de var de bakverk som gick åt först!

Helena Ljunggren - Som smör i solsken :-) Tack för inspirationen av fina formar!

Sana - Tack! Jag lovar att de var mycket goda :-)

Kinna sa...

Hoppas det blev lyckat och vilken fin burk, full av kärlek. Det är precis som jag skulle vilja beskriva dig! kram

Åsa sa...

Kinna - Hihi, ja de föll i god mun ;-) Tråkigt nog fanns inget annat för mig att äta där än kokt potatis och skuren isbergssallat.

Related Posts with Thumbnails