måndag 21 december 2009

Sjögurkor i "kramig konsistens" ... ?


Och när jag ändå är inne på San Franciscotemat, ätbara pärlor och osmakligheter och mitt snabba äventyr i Chinatown, så sågs det i var och varannan butik även lådor efter lådor med dessa... öh, saker, som vid första ögonkastet, och blotta tanken på att stoppa något sådant i munnen, fick magen att liksom slå volt. Jag fick svälja ett par extra gånger och fort tänka på annat. Enligt en artikelförfattare är detta en av de godaste råvarorna i det kinesiska köket "som både ser ut som en mänsklig penis och har lite av samma kramiga konsistens". Öh, jaha, ok...? Och det är något man då vill tillaga och äta då????
Sjögurka är i alla fall inget jag kommer sätta mina tänder i - någonsin! Här kan ni se hur de ser ut i otorkat tillstånd. Vill ni få recept på och idéer om vad man gör med detta läskiga djur får ni leta efter det alldeles själva.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails