fredag 10 april 2009

Bästa frukosten i SB

På bättringsvägen och i ett nysanerat hus njuter jag åter av en grötfrukost och kaffe! Solen syns inte idag för alla moln som är i vägen - ett typiskt långfredagsväder kan man säga. Och perfekt köra-bil-till-LA-för-att-shoppa-väder :)

Klockan är egentligen på tok för mycket nu och planen var att redan vara framme i LA. Men eftersom jag inte varit helt pigg och kry denna veckan får allt ta sin tid nu. Har varit lite yr och snurrig och inte riktigt börjat äta ordentligt igen. Därför var det extra gott idag att faktiskt vara sugen på gröt, kokad på havregryn och med linfrön, kokosflingor och gojibär i.
Än så länge känns det i alla fall bra i magen. Kaffet var kanske inte den bästa idén men jag har varit utan nu i 4 dagar (aha! det förklarar ju huvudvärken!) så jag slog till och malde de rostade bönorna från da Matteo jag hade med mig hit.

Nu väntar LA. Jösses, jag skulle behöva en hel vecka där! Men man tager vad man haver, så några timmar får helt enkelt räcka.


See ya!

5 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Hoppas att du är helt återställd nu. Typiskt trist att vara sjuk just när det är ledigt några dagar. Hoppas ändå att du fick lite tid i LA. Kan tro att det smakade bra med havregrynsgröt och kaffe! Att vara utan kaffe när man brukar dricka det, är en riktig pärs. Kram!

Kinna Jonsson sa...

Välkommen hem! Jag hoppas du har fina rabarber när du landar på hemmaplan. kram K

Kinna Jonsson sa...

Hej! Har du slutat skriva min vän? kram

Åsa sa...

Kinna - Oh gulle dig som undrar! Njae, tydligen har jag ju det nu. Men det är inte meningen egentligen.
Det är som att jag trillat ner i ett djupt och lerigt hål bara. Vet inte vad som hänt. Var inte riktigt beredd på detta. Var vid gott mod de två första veckorna hemma men sen är det som att allt bara har rasat.
USA-tiden blev allt annat än jag tänkt mig och det finns massor jag vill skriva om men kan inte reda ut allt i skallen, har ingen ordning på bilderna och vet inte riktigt vad jag gör hela dagarna heller. De liksom passerar som i en tjock dimma.

Men jag ska nog kravla mig upp så småningom. Just nu ser jag ingen utväg bara...

Nässelblom och choklad sa...

Undrar också hur du har det? Hoppas att allt reder ut sig och att du orkar höra av dig så småningom. Stor kram/Eva

Related Posts with Thumbnails