torsdag 18 september 2008

Till min bästa vän!


Jag gillar att klippa och klistra, pilla och pula (och då menar jag inte valutan i Botswana) med t ex kort och presenter. Förr la jag ner mycket tid på t ex inslagningen av julklappar. Det gick ju nästan åt mer pengar till papper, snören, pynt och annat skoj man kan göra paket av än själva innehållet. Nu blir det inte mycket av den vara p g a flera orsaker. Pyntar och garnerar konstigt nog inte mina bakverk något märkvärt. Bakar inga roliga bröd t ex och jobbar mig aldrig att göra fina pajlock osv. Har heller aldrig bakat en tårta. Kommer nog aldrig att göra det heller. Så därför har jag lånat bilder hit idag. För idag är en stor dag.

Idag gifter sig min allra bästa vän - nästan 900 mil söderut härifrån! Alltså, jag kommer inte vara med på bröllopet. Vet inte riktigt hur jag känner mig idag. Är glad och ledsen om vartannat. Pratade med henne häromkvällen och hon verkade lugn. Messade igår kväll och vaknade av ett sms från henne i morse. Hon hade visst stekt köttbullar i stora lass och sovit som en stock inatt. Hon har lovat att messa mig när hon sagt ja :) Ja, och så kommer tårarna nu igen då... Önskar så jag kunde vara med henne idag. Så - ni andra får ursäkta mig idag då jag har tankarna på annat håll.

Jag önskar dig all lycka och framgång i ditt fortsatta liv som gift, vännen!




Bilden övers, på tårtan med prästkragar, är lånad från Ultimate Cake - fira med tårta!
Bilden nederst, med Princess Leia och Han Solo, är lånad från Cake and Design.

2 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Vad synd att du inte kan vara med på bröllopet. Men du får vara med henne i tankarna. Riktigt goda vänner känner sådant. Ha en bra helg. Jag ger mig iväg till torpet ett tag...

Åsa sa...

nässelblom & choklad - jo, det är en bit till Namibia så det lär dröja innan jag åker dit. Men om inte förr så till sommaren får jag träffa henne igen då hon kommer hem en sväng igen.

Hoppas du fått en god skörd att ta med hem efter helgen!

Related Posts with Thumbnails