lördag 3 november 2007

Utmaningen - som ett naket träd mitt bland grönskan


Höll ju på att glömma utmaningen. Ja, det var över en vecka sedan jag blev utmanad av Granivorens skapare Görel. Utmaningen består i att avslöja sju sanningar om sig själv. Det finns inga riktlinjer eller områden "sanningarna" sak handla om så det är väl bara att börja. Har dock för mig jag har gjort något liknande tidigare. Och mycket riktigt. Den 10 mars i år blev jag utmanad och här kan ni se vad jag avslöjade då. Kanske är det bäst att avslöja andra och kanske nya saker nu då...

1 -Gömmer fortfarande choklad för mig själv i hopp om att jag ska glömma av att jag har choklad hemma. Förstår inte till att börja med varför jag envisas med att fortsätta köpa choklad!

2 - Har stora koncentrationssvårigheter kring uppgifter jag måste göra. Jag blir oftast superintresserad och kan gå helt in i en uppgift som jag inte riktigt behöver eller så att säga måste göra. Och lika oengagerad och svårfångad blir jag inför en uppgift som måste göras. Det kan ju egentligen då handla om samma sak, samma uppgift, samma utförande och så vidare. Slutsatsen är att det inte är uppgiften i sig som avgör koncentrationsnivån utan snarare omständigheterna kring varför uppgiften ska utföras.

3 - Är nog världens största tidsoptimist! Liksom Görel skrev så bra om Tiden, verkar mitt förhållande till Tiden inte heller vara det bästa. Upplever ofta att jag har ont om tid och blir lika förvånad varenda dag om hur lång tid det tar för mig att göra än det ena än det andra.

4 - Är urless på att vara ensam jämt.

5 - Är glad att jag är ensam jämt och kan göra vad jag vill.

6 - Fantiserar mycket om och spenderar mycket tid till att dagdrömma om allt jag skulle ha och göra i köket om jag hade ett jobb, lön eller vann på lotto (som jag fö inte ens spelar...). Det kan vara allt från en kaffekvar, mixer, råsaftcentrifug, grillpanna, diverse redskap, nya köksmöbler, fina festdukningar (till fester jag inte har men också fantiserar om att ha någon gång), och för att inte tala om maten! Oj, vad jag skulle handla flott! När jag tänker efter skulle jag nog till att börja med behöva ett helt annat kök! Ett mycket större sådant med mycket arbetsyta...och så tillbaka till verkligheten ;-)

7 - Har sedan länge gett upp drömmen om att bli en framgångsrik balettdansös och medlem i Cullbergbalettens ensemble.

Tja, det var inga smaskiga detaljer här inte men det är allt en utmaning ändå att ta sig en ordentlig funderare om sig själv. Hur som helst, sju stycket till ska utmanas men den punkten kommer jag inte att uppfylla. Kanske har jag tur och hittar någon jag kan utmana som inte redan blivit utmanad vill säga.

/xxx


(Texten vill inte riktigt samma sak som jag vill och ter sig annorlunda här i bloggen än där jag skriver inlägget...vet inte riktigt hur jag ska ändra bara)

2 kommentarer:

görel sa...

Se där kom det några avslöjanden till slut! :)

Punkt 1 och 2 kanske kan kombineras! Lön i form av choklad utgår efter utförd uppgift! Fast det är förstås fortfarande det där att man lurar sig själv, det kan bli knepigt.

Ang. punkt 6 tycker jag inte behöver sluta där, om du ändå ska ha ett större kök behöver du väl ha större lägenhet eller ett hus som matchar...?

Åsa sa...

Haha, ja belöning är ju en bra tanke men då får jag ju tillfälle, eller ska jag säga orsak, att slå på stort och baka kaka, bullar eller annat smaskigt ;)

Håller helt med dig angående matchningen. Egentligen räcker det med en blick på min coola pepparkvarn (från Skeppshult) så tänker jag på vilket kök/hus jag måste ha för att matcha den :)

Related Posts with Thumbnails