onsdag 24 oktober 2007

Ordlös onsdag

Utsikten



Då var det dags för en rundtur igen!


19 kommentarer:

Åsa sa...

Har sett en del utsikter av er ordlösa onsdagare och så här såg det ut från mitt köksfönster den 17:e oktober i år. En solig dag på våren och hösten är det som ljusast här, Annars kan ni föreställa er mörkret och dunklet här hemma då berget och träden tar allt ljus. Jag gillar höstens soliga väder :)

Anonym sa...

Ingen dålig utsikt. Hösten är vacker ändå. Även om jag är en sommarmänniska vill jag nog inte vara utan hösten.

Carin sa...

Mmmmm mysigt, jag blir så avundsjuk på alla färgglada löv!

Anonym sa...

Från mitt köksfönster ser jag en möglig mur. Din är bättre. Trots att det nog är för kallt för att jag skulle överleva.

Nässelblom och choklad sa...

De gula löven ger verkligen ett varmt och vackert ljus. Jag tycker din utsikt ser härlig ut!

Åsa sa...

Trevlig utsikt!!! Då blir vintern en ganska ljus årstid för dig eftersom löven inte finns då. Ha så trevligt vid köksbordet i vintersolen

Della sa...

Fin höstbacke! Och säkert dito vår. Från mitt köksförnster ser jag grannens hus och en präktig tall.

Pumita sa...

Härliga höstfärger! Jag ser en liknande vy när jag tittar ut genom fönstret. Vill ut till solen. :)

Michael sa...

När hösten visar sig så här så är det svårslaget! ibland saknar jag höösten därhemma, så länge inte det blir regn och rusk.

Underbar bild!

Admin sa...

Vilken vacker utsikt, den gör nog köksarbetet roligare. Och hösten ÄR vacker - på bild iaf :-)

Åsa sa...

marianne - Ja när solen skiner kommer i alla fall hösten till sin rätt.

carin - Det är kul att hösten inte regnat bort (som sommaren gjorde) så man får njuta av alla fina färger.

guava - dagen då bilden togs var varm men idag är det så kallt att tom jag tvivlar på om jag kommer överleva ;)

nässelblom & choklad - Tack! jo det är inte så pjokig när det lyser upp såhär. Är glad att hösten inte bara regnat bort utan att vi istället får njuta av alla färger och såklart solen som verkligen är efterlängtad!

åsa - Man tackar! Dagarna blir verkligen så mycket lättare nu när solstrålarna når in i lägenheten

delavij - Jorå, på våren är det fint att se alla knoppar och skira små löv innan de vuxit till sig igen och blir som en mörk vägg.

pumita - Lika soligt och fint idag men superkallt. Har varit ute på promenad i två timmar och sett nattfrosten smälta i solen. Det är härligt med höst :)

michael härensjö - Efter den gråa och regniga sommar är jag glad att solen äntligen visar sig :) Hösten visar sig verkligen från sin bästa sida i år. Än så länge iaf :/

maleé - Jag bara lyfter blicken från datorskärmen så lyser löven ff gula utanför :) Det är absolut roligare att arbeta när solen skiner :)

Anonym sa...

Vilken rogivande utsikt att jobba till. Hösten är fantastisk med sina färger.

Anonym sa...

Jag är en typisk höstmänniska, ser underbart ut..där vill man gå och bara traska runt ibland löven!

Anonym sa...

Härlig utsikt. Hösten är min favoritårstid. Naturen bara sprakar av färger då ju. Men det gör den förstås på sommaren också, som på min bild som ska gå och se igen nu :)

Anonym sa...

En så vacker höstdag är det riktigt härligt. Jättefin utsikt med fina färger!

Sarah sa...

Färgerna - me like!!!!

Boel sa...

Hästhage hästhage hästhage, snyggt draget staket förresten. Ok. När ska vi rida ihop? För du kan välan rida`;-)

Åsa sa...

nicoline på fädernegården - Hösten från sin allra bästa sida omsluter en liksom med sina varma eldliknande färger :)

think twice - gillar också hösten bäst på året - om solen skiner vill säga ;)

johanna (shecat) - Ja, sprakar var en toppenbeskrivning! Man bländas ju av färgerna både högt och lågt när solen skiner om hösten :)

Och nu har jag sett din bild oxå! Bokstavligen ordlös lämnade den mig iaf :)

mimo - Tack! Jag är så tacksam för denna soliga fina höst då sommaren i stort sett bara regnade bort.

sarah - Vad kul! De är svåra att inte gilla!

boella - Hästhage är väl att ta i kanske men visst är det en hage av ngt slag - till barnen på en förskola ;) Allt detta får plats på våran gård så staketet och backen upp skulle jag lätt kunna vara utan då det känns som alla typ går inne i lägenheten. Och, nä...jag kan inte rida...

Nejma sa...

Vackert! Höstfärgerna är nästan det enda jag saknar från Sverige, förrutom saltlakritsen så klart. *s*

Utsikten från mitt köksfönster är inte så mycket att hurra för, en oputsad vägg. :-( Hade mycket hellre tittat på din höstbacke. Fast här i Marocko. ;-)

Related Posts with Thumbnails