torsdag 11 oktober 2007

Matnyttigt helgpyssel

Det blir inte alltid som man tänkt sig. Tiden räcker inte riktigt till för allt man vill ta sig för. Ibland vet jag inte hur jag prioriterar eller snarare vad det är som avgör att jag lägger mer tid på vissa saker, lite på andra och helt enkelt struntar i vissa. Hur som helst har jag problem med min dator och platsen i den. Sedan jag fick min kamera har den liksom blivit full och trög av alla bilder ;) Det är frustrerande och jag vill gärna ha bild med till recepten jag skriver. Jag behöver rensa och göra en ordentlig omorganisation i min dator - men som sagt - prioriteringar. Jag och datorer är inte världens bästa kompisar heller så det tar lite emot när jag egentligen inte vet vad jag ska göra med den.


Hur som helst ska jag resa bort några dagar. Under tiden kan ni roa er med en kul sida jag hittade för ett tag sedan. Miljömat. Där kan ni kan fylla i era recept, både ingredienserna och mängden, och i ett huj har ni hela näringsvärdet på maträtten där. Finessen med det hela tycker jag är att man också får kommentarer ur både miljö- och näringssynpunkt för de flesta ingredienser. Så leta fram era gamla recept och sätt igång och kolla näringsvärdet :)


Trevlig helg!

2 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Bilderna tar verkligen plats, jag är riktigt orolig varje gång jag laddar ner bilder. Jag är inte heller den enda i familjen som gör det. Tack för sajttips, ska titta vid tillfälle. Kan inte prioritera det just nu, då jag har för mycket att göra. Du får ha det så bra!

Åsa sa...

eva - Tack! Du med :) Ja, det är ju det här med prioriteringar, hoppas du hinner med vad du ska.

Related Posts with Thumbnails