fredag 27 juli 2007

Röd fruktfrestelse

Idag har min första insändare publicerats i Göteborgs-Posten :) Tyvärr kan man inte läsa Fria Ord på nätet så jag kan inte länka den. Därför citerar jag mig själv och under rubriken "Kort sagt" står det såhär:

Har du tänkt på att varje sedel du använder är en valsedel? Inte? Då tycker jag du ska börja tänka på det. Varje gång du handlar någonting gör du ett val. Genom dina val visar du, medvetet eller ej, hur du tycker världen ska se ut. Varje sedel du använder är en valsedel för en rättvisare värld eller inte.

Upptäckte för övrigt idag när jag letat igenom mina bilder att jag har en himla massa mat som jag inte skrivit klart recept till och postat här. Oj, oj, oj, att det skulle vara så svårt att få ihop trodde jag inte. Eller snarare att det tar sån tid. Men bilderna finns så det är väl bara att gräva djupt i matlagningsminnet och försöka komma ihåg ingredienser, smaker och tillagningen och sen skriva ner allt ;) Så länge kan jag bjuda på en god sommarsallad gjord på frukt.


Röd fruktfrestelse

1 blodgrape, filéead
en stor bit söt vattenmelon, skuren i bitar
en klase kärnfria röda vindruvor, delade i halvor

Skär och blanda frukten i en skål. Servera sedan med en liten klick turkisk yoghurt och ringlad lönnsirap över. Gillar du kokos kan du rosta lite riven kokos i en torr stekpanna och strö över.


Smaklig spis!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails