måndag 10 juni 2013

En brännande het start på veckan

Det ryktas om en pocketversion av Matmolekyler
Då var det måndag igen och ny vecka väntar. Den kunde knappast rullat igång mer storartat. För någon gång ska vara den första att lägga handen på en skållhet spisplatta. Att det skulle hända som 40-åring var förstås mer otippat.
Som vanligt, omtöcknad och nästan vimmelkantig efter ännu en sömnsplittrad natt, fyllde jag lilla mokabryggaren med vatten och kaffe (jo även solen har som bekant fläckar och ibland slår jag till med en italiensk orättvis kaffesort som sticker ut från de andra). Så föll det sig så att det var bös på spisplattan och jag tog handen och svepte över. Vad jag uppenbarligen hunnit glömma var att jag redan satt på plattan - innan jag skulle till att fylla mokabryggaren.

Trots länge spolande med iskallt vatten svider det som tusan och att knogarna dessutom börjat värka den senaste tiden gör knappast saken bättre. Är dock tacksam det är vänsterhanden som åkt på allt. Höger fungerar fortfarande okej. 
Och vilket snyggt omslag sen, på kommande pocketupplaga!
Trevlig vecka!
***
Undra om det verkligen finns en annan värld där bortom som väntar...

4 kommentarer:

Ann-Louise sa...

Puh! Din stackare! Då är det obligatoriskt att köpa hem ett paket Ben & Jerrys att svalka handen med. ;)Earl

margaretha sa...

Oh Åsa, så hemskt. Jag hoppas att det redan känns bättre.
Min väninna har några plantor aloe vera stående i köksfönstret, för att kunna bryta av och smörja på vid sådana här tillfällen. Hon och andra hävdar att det hjälper omgående - jag har aldrig provat, men det vore kanske något att ta efter.
Själv har jag inte lagt handen på spisen, men jag vilade handen mot ett påslaget strykjärn en gång.
Margaretha

Nässelblom och choklad sa...

Stackars dig, fy vad ont och vad lätt det kan hända sådant som inte borde hända. Hoppas att handen är på bättringsvägen. Vad söt den lilla figuren (som jag glömt namnet på) är. Kram till dig:)

Åsa sa...

Ann-Louise - Ja det var ingen dum idé. Har dock lite svårt för B&J, trots sin fairtrad-märkning (som ju endast avser ca 50 % av sockret och ev kakapulvret), pga alla onödiga ingredienser som t ex vegetabiliskt fett, "naturlig smör arom" (klippt från ingredienslistan), sojalecitin osv.
Fick äta chokladkakor av svarta bönor istället som Linda bakat :)

Margaretha - Ja tack. Det går åt rätt håll i alla fall. Men så dumt man gör ibland och vilar händer där de definitivt inte ska vara.
Spolade så länge med vatten att handen domnade så den är bättre idag.
Minns att min syster också hade aloe vera hemma som hon använde till det flesta skråmor, torrfläckar, bett och div åkommor en kan dra på sig. Funkade bra för henne. Min aloe dog (=vattnade nog ihjäl den) för över 10 år sedan så det kanske är dags att skaffa en ny.

Nässelblom och choklad - Tack! Javisst gör man obegripliga dumheter ibland. Är ändå glad det inte blev värre. Kunde fått för mig att känna på plattan istället för att "bara" svepa över den. Trots rörelsen i handen lyckades jag bränna till den på tre ställen.
Hihi, jag kom inte heller ihåg så jag kallade den "sak" när jag döpte bilderna (som är från 2011!). Han är en av mina tre "Bobbaloos" (från Etsy - KitLane).

Related Posts with Thumbnails