torsdag 5 juli 2012

Mangofrossa


Som jag har väntat! Nästan ett helt år. Men nu är det dags igen. Och då minsann slår jag till på stort! Jo jo. För första gången har jag köpt en hel låda. Som ni vet älskar jag denna honungsmango. Eller Pakistansk mango, vilket namn den också går under. Nu är första lådan slut så chansen att jag i eftermiddag cyklar svängen om stan och bunkrar med en till låda är övervägande stor.
Hoppas ni alla där ute har möjlighet att någon gång få smaka på denna i mitt tycke gudomliga frukt.


4 kommentarer:

Katarina sa...

Ja, den är en underbart god mango!

Kim sa...

Jag har hört en del om honungsmango på sistonde och då undrat om det var samma som den berömda pakistanska mangon. Och se där kom ditt inlägg som på beställning! Ja, goda som tusan! Hoppas du har repat dig ordentligt så att du kan njuta av dem.

Nässelblom och choklad sa...

Vad ärligt med en hel låda godsaker!

Åsa sa...

Hovkonditorn - Den allra bästa!

Kim - I sanningens namn köpte jag lådan i veckan före jag blev dålig. Hade två kvar efter som jag slurkat upp. Hinner liksom inte laga ngt av dem för när jag står där och skalar den så kan jag inte låta bli att äta av den ;-)
Hoppas fler lådor finns kvar!!

Nässelblom och choklad - Ja, jag har aldrig handlat en hel låda tidigare. Men det är så mycket billigare än att köpa enstaka för kg-pris. Och säsongen är kort så jag passar på att njuta!

Related Posts with Thumbnails